Huidig beleid

Huidig Contributiebeleid v.v. Melissant per seizoen:

De navolgende tekst geldt alleen voor een voetballend lid of ouders/verzorgers van een voetballen jeugdlid, hierna te noemen lid.

Het bestuur van v.v. Melissant is een overeenkomst aangegaan met “Club Collect”. Deze instantie gaat het innen van de contributies vanaf seizoen 2016-2017 voor ons faciliteren. Club Collect verzorgt al voor ruim 250 andere sportverenigingen in Nederland de inning van de contributies.

• In de maand juli zal een lid een SMS op de mobiele telefoon of via e-mail ontvangen met het verzoek om de contributie voor het nieuwe seizoen te betalen middels IDEAL betaling. Het totale bedrag kan in 1x of via 4 maandelijkse SEPA incasso’s overgemaakt worden. LET OP! Voor de 4 maandelijkse incasso wordt €1 per incasso extra gerekend, dus €4 per lid)

• Kiest het lid om het hele bedrag in 1x over te maken, dan dient de contributie te zijn voldaan voor 5 augustus van het lopende seizoen.

• Kiest het lid voor 4 maandelijkse incasso dan krijgt het lid ook per maand zo’n berichtje via de mobiele telefoon en e-mail. De contributie dient dan te zijn voldaan voor respectievelijk 5 augustus, 4 september, 4 oktober en 3 november van het lopende seizoen.

• Mocht het lid geen telefoon c.q. e-mail hebben krijgt het lid gewoon een factuur op het huisadres bezorgd met het verzoek deze factuur te voldoen.

• Als de verschuldigde contributie niet tijdig betaald is, zal er in de eerste helft van oktober een betalingsherinnering uitgaan.

• Als geen gehoor wordt gegeven aan deze betalingsherinnering, zal na de verstreken termijn een aanmaning volgen, waarin het lid voor de laatste keer wordt verzocht om de contributie te voldoen. Het contributiebedrag zal dan verhoogd worden met €. 5,-- aanmaningskosten. LET OP!: Bij het terug draaien van een automatische incasso betaalt u € 2,50 en bij een te late betaling € 5,00.

• Als ook hier geen gehoor aan wordt gegeven, zal het lid vanaf januari van het lopende seizoen (na de winterstop) zonder pardon worden uitgesloten van deelname aan activiteiten, die binnen de contributieplicht vallen van v.v. Melissant.

Mocht de verschuldigde contributie nog niet voldaan zijn voor het einde van het lopende seizoen (30 juni) zal het lid het lidmaatschap bij v.v. Melissant verliezen met behoud van contributieachterstand en zal de KNVB op de hoogte worden gesteld  van deze contributieachterstand, waardoor overstappen naar een andere vereniging uitgesloten wordt. Het lid dient de eigendommen van de vereniging terug te geven aan v.v. Melissant en de vordering zal uit handen worden gegeven bij een incassobureau, waarbij de incassokosten uiteraard voor rekening zijn van de wanbetaler.

Het bestuur staat altijd open voor eventuele financiële omstandigheden, waarin een lid zich bevindt waarin een lid niet kan voldoen aan bovenstaande verplichtingen. Mocht een lid in aanmerking willen komen voor een betalingsregeling van de contributie dan dient hij/zij zelf contact op te nemen met één van de leden van het dagelijks bestuur (Dhr. A. Kruimer, Dhr. C. van Dam of Dhr. A. Menheere) van v.v. Melissant om tot een betalingsregeling te komen.

Het Bestuur van v.v. Melissant